بخشها و اصطلاحات مشترکی که باید بدانید
سهامدار مدیریت دوستانه
•••
توسط جین موری به روز شده در 14 فوریه سال 2020
سهامداران - که بعضی اوقات سهامداران نامیده می شوند - در یک شرکت ، کسانی هستند که صاحب یک یا چند سهام سهام در شرکت هستند. توافق سهامداران توافق نامه ای بین صاحبان مشاغل ، با کل تجارت و با یکدیگر است
 
 
قرارداد سهامداران مانند قرارداد مشارکت یا قرارداد عملیاتی LLC است - همه این اسناد توافق نامه بین مالکان است. اما توافق سهامداران جزئیات عملکرد شرکت را بیان نمی کند. آیین نامه یک شرکت وظایف و مسئولیت های هیئت مدیره را در نقش آنها بر نظارت بر فعالیت های شرکت توصیف می کند. قرارداد سهامداران فقط بین سهامداران است.
 
 
چرا تجارت من به توافق سهامداران نیاز دارد؟
هر شرکتی که سهامدار داشته باشد به توافق سهامداران نیاز دارد. حتی اگر شرکت شما خصوصی باشد (سهام خود را به مردم نمی فروشد) و فقط با چند سهامدار در ارتباط است ، توافق نامه مهم است. در واقع ، شرکت های خصوصی کوچک اغلب بیش از شرکت های بزرگ دولتی از این توافق نامه ها استفاده می کنند.
 
 
توافق نامه سهامداران بر رأی دادن سهام سهام و محدودیت ها و پادمان های این سهام متمرکز است. هدف آن تعیین حقوق ، وظایف و تعهدات هر دو شرکت و سهامداران و روابط آنها است
 
این توافق نامه به شرکت ها راهی می دهد تا:
 
رأی دادن و مالکیت شرکت را کنترل کنید
روشی را برای حل اختلافات تعیین کنید
روشی را برای پذیرش مشارکت سرمایه در آینده توسط مالکان جدید توصیف کنید
توافق نامه سهامداران چگونه کار می کند؟
توافق نامه های سهامداران توسط قوانین ایالتی اداره می شود ، اما قوانین فدرال - به ویژه مقررات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) - درگیر هستند زیرا سهام اوراق بهادار ، به ویژه سهام در دسترس عموم است. 3
 
توافقنامه سهامداران از نظر قانونی قراردادهای لازم الاجرا هستند و باید توسط وكیل تهیه شود تا مطمئن شود كه با قوانین ایالتی مطابقت دارد و می تواند به دادگاه منتقل شود.
 
این توافق نامه ها اسناد داخلی برای استفاده در شرکت است. شما باید یک نسخه از این توافق نامه را در دفتر شرکت خود با سایر سوابق شرکت خود در پرونده داشته باشید.
 
چه مواردی در قرارداد سهامداران گنجانده شده است؟
بخشهای مختلفی در قرارداد سهامداران گنجانده شده است ، اگرچه ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر کمی متفاوت باشد.
 
 
شرح احزاب
بخش اول توافق نامه باید شرکت را به عنوان یک طرف و "سهامداران" را به عنوان طرف دیگر مشخص و مشخص کند.
 
رسیتال یا بندهای "در حالی که"
اصطلاح در حالی است که به معنای قابل تأمل است یا "در این صورت است." به عنوان مثال ، در حالی که یک بند در قرارداد سهامداران ممکن است بیان کند که طرفین می خواهند درک متقابل خود را ثبت کنند.
 
هیئت مدیره
این بخش به طور کلی نحوه عملکرد هیئت مدیره یک شرکت آفتابگیر تبلیغاتی را توصیف می کند ، از جمله این که تصمیمات هیئت مدیره باید اکثریت داشته باشد. همچنین ممکن است نحوه جایگزینی مدیران توصیف شود.
 
مدیریت و عملکرد شرکت
نحوه انتخاب مدیران و افسران هیئت مدیره نیز باید در توافقنامه بیان شود. این اقداماتی را توصیف می کند که سهامداران ممکن است درباره آنها رأی دهند و اینکه آیا اکثریت یا اکثریت دو سوم لازم است. به عنوان مثال ، سهامداران ممکن است به موارد زیر رأی دهند:
 
اعلام سود سهام
انحلال شرکت
ورود به ورشکستگی
تغییر شغل شرکت
اقدامات درگیر سهام
توافقنامه سهامداران شامل حقوق سهامداران در نگهداری ، فروش یا انتقال سهام خود است. به عنوان مثال ، این بخش ممکن است محدودیت هایی را در مورد اتفاقات سهام در صورت مرگ سهامدار داشته باشد. در بخش مهم دیگر ممکن است آنچه که در صورت انتقال غیر ارادی سهام (به عنوان مثال در نتیجه ورشکستگی سهامدار) اتفاق می افتد ، مشخص شود.
 
اطلاعات و جلسات
این توافق نامه باید بیان کند که سهامداران حق دارند گزارش های دوره ای (معمولاً سه ماهه) و گزارش سالانه داشته باشند. تاریخ و زمان این نشست سالانه نیز ممکن است مشخص شود.
 
تضاد منافع
حق داشتن یک سهامدار در یک تجارت خارج ممکن است در این توافق نامه قید شود.
 
خارج از توافق سهامداران ، اعضای هیئت مدیره شرکت ها معمولاً باید بیانیه سیاست تعارض منافع را امضا کنند.
 
اثر عدم انطباق
اگر یک سهامدار توافق نامه را رعایت نکند ، ممکن است به عنوان سهامدار برکنار شود و هرگونه نقل و انتقالی که انجام می دهد فاقد اعتبار است.
 
اصلاح و خاتمه
روند اصلاح توافق سهامداران در اینجا شرح داده شده و رویدادهای ایجاد کننده فسخ ذکر شده است. توافق ممکن است در توافق نامه کتبی ، انحلال شرکت یا تعداد مشخصی از سال پس از تاریخ اولیه توافق فسخ شود.
 
قانون حاکم
توافق نامه سهامداران ، مانند سایر قراردادها ، تابع قوانین ایالتی است. این توافق نامه باید حاوی گزارشی باشد که حاکم است و لازم الاجرا است  طبق قوانین هر کدام از کشورها مورد نیاز است.
 
چشم پوشی از دادرسی هیئت منصفه / داوری
توافق سهامداران ممکن است شامل بخشی باشد مبنی بر اینکه طرفین موافقت می کنند از دادرسی هیئت منصفه صرف نظر کنند و کلیه اختلافات را با داوری حل و فصل کنند. روند داوری باید در مورد جزئیات مورد بحث قرار گیرد و ممکن است در بخش خاص خود باشد.
 
احزاب جدید
توافق نامه امکان انتقال به طرف های دیگر را فراهم می کند ، اما آنها ابتدا باید شرایط توافق را تأیید کنند. پس از امضای بیانیه ، حزب جدید به منظور توافق سهامدار محسوب می شود.
 
اینها تنها برخی از بخشهای کلی است که غالباً در قراردادهای سهامداران گنجانده شده است. بسته به مشاغل شما ، ممکن است اطلاعات بیشتری وجود داشته باشد که شما در توافق نامه به آنها اشاره کنید. قسمت مهم این است که توافق سهامداران به اندازه کافی جامع و دقیق است به طوری که همه طرف های درگیر نقش آنها را به وضوح درک کنند. یک وکیل می تواند به شما کمک کند یک وکالت مناسب برای تجارت خود ایجاد کنید.